Hausbero: 1813-2013 gazteentzako gida
Gaurkotasun gaia ematen du. Tiranoen eskutik lurraldea askatzeko, lurraldea txikitzea. Atzo eta gaur, inork ez du kolokan jartzen askatzaileen interesak, motiboak…
Gaiaren inguruan osatu dugun unitate didaktiko honen helburua, baina, ez zen atzoko eta gaurko gertakizunak alderatzea eta enpatia edo ulermena sortzea. Tira, hori ere bilatzen du, noski. Testuinguru bat eman prozesu historikoak ulertzen laguntzeko.
Halere, unitate hau txikizioaren ondoko egunean kokatzen da. Hauts beroetan. Zero egunaren ondokoan.
Izan ere, Donostia berreraikitzea erabaki zuten orduan.
Lehenik eta behin, borondate irmoa, irauteko gogoa, sugarraren luzapena,… ez zen erraza izango, anabasa, mina, odola, errea, etsipena, eromena,… Donostia ez eraikitzea, Donostia beste toki batera eramatea, Donostia ahaztea,… aukera asko ziren.
Era berean, eraikitzea ez zen guztiz erabaki inuxentea. Eraikitzeko ere ereduak hamaika ziren. Baina lurraren jabeek euren interesak nagusitu eta berriz ere eredu hertsia antolatu zuten. Hori ere gure historia da.
Hirigintza oso erabaki politikoa delako.
Hori ere gaurkotasun handiko gaia da. Hiriaren eredua eztabaidagai izan daitekelako.
Hortaz, hauts beroan jorratu unitate honek horretarako laguntzaile izan nahi du.
Unitateari, baina, balio anitza ere eskatu zitzaion. Horregatik, gida modukoa da ekoiztu duguna. Irakasleentzako gida, haurrek familiarekin edo lagunekin Donostia deskubritzeko gida, edo bisitan etortzen denari gure hiri modernoaren jatorria ezagutzeko gida.
David Zapirain